V letech 2006 až 2008 okradla skupina chlapců ve věku dvanácti až čtrnácti let ve švédském Göteborgu asi čtyřicetkrát jiné děti. Zloději použili propracovaný systém nazvaný „číslo malého bratra“ neboli „bratrský trik“, který spíše než fyzické násilí zahrnoval propracované herectví a gangovou rétoriku.
Před několika lety okrádala v Göteborgu parta výrostků své vrstevníky – nepoužívala však ani násilí, ani natrénovanou zručnost, ale psychologický trik. Tato událost inspirovala režiséra Rubena Östlunda k psychologickému dramatu o tom, že motivace dětských zlodějů v tomto případě dost možná nespočívaly v nabývání majetku, ale v požitku z nadvlády a bezohledné manipulace. Vždyť jakákoli lidská interakce je do jisté míry hra. Propracovanému snímku se po celou dobu daří udržet divákův zájem, a zároveň i budovat hmatatelné napětí. Dětské hrdiny i jejich okolí ukazuje ve vší nejednoznačnosti, kterou ještě posilují různé situace, do nichž se dostávají. Vedle mimořádně vyvinuté schopnosti proniknout do chování postav disponuje snímek i silnou režijní vizí. Ta pracuje s jednoduchým snímáním situací, jež tak dostávají mimořádně autentický nádech, ale i se subtilním humorem a s přesným inscenováním, ne nepodobným stylu Roye Anderssona. Film HRA, jenž díky zkoumání vztahu mezi rasou a mocí způsobil ve Švédsku obrovskou kontroverzi, představuje Östlunda v jeho nejnáročnější a nejznepokojivější podobě.
Získejte všechny materiály k filmu, které potřebujete – plakát, distribuční listy, snímky ve vysokém rozlišení, marketingové materiály, trailer nebo třeba soundtrack k filmu.